Навадворскі яслі-сад
231983, Гродзенская вобл., Аг. Новы Двор, вул. 1 Мая, 10а, тэл. 8-01513-22167
30-03-2023, 11:57

Камп'ютар дзецям...не цацка

Разам з тым, у цяперашні час існуе мноства меркаванняў з нагоды ўключэння камп’ютара ў жыццё дзіцяці. Многія бацькі, якія імкнуцца захаваць зрок дзіцяці-дашкольніка, ўстаюць на пазіцыю якая выключае магчымасць выкарыстання камп’ютара ў хатніх умовах. Іншыя бацькі, наадварот, імкнуцца садзейнічаць, далучаць сваё дзіця з ранняга ўзросту да сучаснага свету з дапамогай камп'ютарных развіваючых гульняў . На чыім жа баку праўда? Паспрабуем адказаць на дадзенае пытанне.
Камп’ютар цалкам натуральна ўпісваецца ў жыццё ўстановы дашкольнай адукацыі і сям'і, з'яўляючыся адным з эфектыўных сучасных тэхнічных сродкаў, пры дапамозе якога можна значна разнастаіць працэс выхавання, навучання і развіцця малога. Камп’ютар ужо сам па сабе прывабны для дзіцяці, выклікае ў дзяцей пазнавальны інтарэс. Кожны занятак з ужываннем камп’ютара выклікае ў дашкольнікаў эмацыйны ўздым, жаданне дамагчыся поспехаў, зрабіць заданне да канца. Аднак пры арганізацыі працы дзіцяці на камп’ютары неабходна ўлічваць шматлікія фактары.
Узрост дзіцяці і часовыя абмежаванні працы на кампутары:
Дзецям да 5 гадоў не рэкамендуецца карыстацца камп’ютарам. Дзецям пяці - сямігадовага ўзросту можна "мець зносіны" з камп’ютарам не больш за 10-15 хвілін у дзень 3-4 разы ў тыдзень. Навучэнцам першага класа - 10-15 хвілін у дзень.
Тэхнічныя характарыстыкі камп’ютара:
Пажадана, каб манітор быў вадкакрысталічным або плазменным. Памер экрана дысплея павінен быць па дыяганалі не менш 35-38 см для таго, каб дзіця могло выразна бачыць тэкст з адлегласці 50-70 см. Дысплей павінен быць рухомым, каб яго можна было паварочваць і нахіляць ў розныя бакі ў залежнасці ад асвятлення.
Арганізацыя працоўнага месца дзіцяці:
Манітор павінен стаяць на адлегласці не менш за 60 см ад акна, такім чынам, каб акно размяшчалася злева ад камп’ютара. Пры гэтым на экран ні ў якім выпадку не павінны трапляць блікі ад акна або іншых крыніц асвятлення. Для гэтага аконныя праёмы можна завешваць заслонай або жалюзі для абмежавання светлавога патоку. Забараняецца выкарыстанне цёмных фіранак на вокнах, так як яны могуць вельмі моцна зацяняць памяшканне.
Манітор павінен размяшчацца на ўзроўні вачэй дзіцяці або крыху ніжэй. Найлепшым для працы з камп’ютарам лічыцца натуральнае дзеннае святло, т. як. толькі яно змяшчае ў сабе ўвесь каляровы спектр, таму, чым больш лямпа адпавядае дзённаму святлу, тым лепш. Ні ў якім выпадку нельга выкарыстоўваць неонавыя лямпы, т. як. яны міргаюць, выпраменьваюць безуважлівае святло, маюць недахоп каляровага спектру і не ствараюць выразных ценяў. Пры працы з такімі лямпамі ўзнікае моцнае напружанне вачэй, што можа правакаваць зніжэнне зроку. Да таго ж гэтыя лямпы могуць выклікаць павышэнне ўзбуджальнасці ў дзяцей, яны пачынаюць капрызіць, дрэнна спяць.
Мэбля працоўнага месца павінна быць зручнай для дзіцяці. Крэсла павінен быць са спінкай, а пад ногі дзіцяці дашкольнага і малодшага школьнага ўзросту заўсёды павінны ставіцца падстаўкі.
Арганізацыя дзейнасці дзіцяці за камп’ютарам:
Гульнявыя камп’ютарныя заданні павінны быць нязначнымі па часе. Такім чынам, перавагу варта аддаваць невялікім па аб'ёме гульняў, або гульняў, якія прадугледжваюць выкананне задання па пэўных этапах з наступным захаваннем атрыманых вынікаў.
Калі дзіця ўжо ўмее чытаць і выкарыстоўвае друкаваны камп’ютарны тэкст, памер шрыфта павінен быць не менш за 14, колер шрыфта заўсёды павінен быць чорным, а белы колер экрана. У каляровай гаме можна перыядычна выкарыстоўваць жоўта-зялёны тон.
Абавязкова звяртайце ўвагу на прыкметы стомы дзіцяці падчас заняткаў за кампютарам, т. як. у гэтым выпадку трэба як мага хутчэй перапыніць работу, каб пазбегнуць негатыўных наступстваў. Аб стоме дзіцяці сведчаць наступныя прыкметы - поціранне вачэй і твару, пазяханне, неуважлівасць да задання, хаатычныя рухі, набліжэнне да манітора, парушэнне правільнай паставы за сталом, капрызнасць і інш.
Пасля заканчэння працы за камп’ютарам для прафілактыкі парушэнняў зроку і зняцця напружання з вачэй і ўсяго цела рэкамендуецца выконваць нескладаную гімнастыку для вачэй і пэўныя рухальныя практыкаванні.
Прапануйце дзіцяці пацягнуцца, седзячы схаваць рукі за спіной, паглядзець перад сабой. Затым, зрабіць павароты галавы ў правы і левы бок. Потым зрабіць рух плячыма назад, паслабіць рукі і патрэсці імі ўнізе. Такім чынам, вы дапаможаце дзіцяці зняць напружанне з мышцаў шыі, верхняга плечавага пояса і рук.
Гімнастыка для вачэй
Практыкаванне 1
Не паварочваючы галавы, паглядзець павольна направа, затым прама, павольна павярнуць вочы налева і зноў прама. Аналагічна ўверх і ўніз. Паўтарыць 2 разы запар.
Практыкаванне 2
Стоячы ля акна, выставіць руку наперад з узнятым указальным пальцам. Уважліва паглядзець на кончык пальца, пасля гэтага перавясці зрок удалячынь. Праз 5 секунд зноў вярнуць зрок на кончык пальца і так 5 разоў запар
Практыкаванне 3
Рабіць кругавыя рухі вачыма па гадзіннай стрэлцы і супраць яе, не паварочваючы галавы. Па 5 разоў.
Практыкаванне 4
"Выпісванне" вачыма гарызантальна якія ляжаць "васьмёрак" па гадзіннікавай стрэлцы і супраць яе. Па 5 разоў у кожны бок.
Практыкаванне 5
Стоячы ля вакна, заплюшчыць вочы, не напружваючы мышцаў, затым шырока расплюшчыць вочы і паглядзець удалячынь, зноў закрыць і г. д. 5 разоў запар.
Паважаныя бацькі! Памятаеце, што праца дзіцяці за камп’ютарам павінна праходзіць заўсёды толькі пад строгім кантролем з боку дарослых.

СДЕЛАЙ КОМПЬЮТЕР СВОИМ ДРУГОМ



Сёння камп’ютары паўсюдна ўвайшлі ў працу і побыт чалавека. Камп’ютар – вельмі разумная машына! З дапамогай камп’ютара можна навучыць дзіця гуляць, маляваць, складаць музыку, перапісвацца з сябрамі. Усе дзеці вельмі любяць глядзець мультфільмы і гуляць у камп’ютарныя гульні.
Але праводзіць доўгі час за камп’ютарам шкодна для здароўя, так як дзіця падвяргаецца ўздзеянню аптычнага, рэнтгенаўскага, электрамагнітнага выпраменьвання, статыстычнай электрычнасці, а таксама шуму.
Замест таго, каб гуляць на свежым паветры, гуляць у рухомыя гульні, многія дзеці сядзяць перад свецячымся экранам, часта ў душным пакоі, што выклікае галаўныя болі, пачашчэнне сэрцабіення і іншыя балючыя станы. Зніжэнне да мінімуму рухальнай актыўнасці, неабходнай для нармальнага фізічнага развіцця, прыводзіць да гіпадынаміі (малая, недастатковая рухомасць). Але без руху дзіця не можа вырасці здаровым. Рух – неабходная ўмова развіцця дзяцей, захавання і ўмацавання здароўя.
Калі дзіця напружана ўзіраецца ў мітуслівыя на экране яркія карцінкі, на яго вочы прыходзіцца вялікая нагрузка, што можа адбіцца на зроку.


Ля кап'ютара рэкамендуецца праводзіць не больш чым 15 хвілін у дзень. Тады гэтыя заняткі ні прынісуць шкоды здароўю.
І яшчэ адна парада: дзіця ў тыя дні калі гуляе за камп'ютарам, не рэкамендуецца глядзець тэлеперадачы – гэта дадатковая нагрузка не толькі на органы зроку, але і на нярвовую сістэму.
Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Меню

счетчик посещений

Каляндар

«    Май 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 

Архіў навін

Февраль 2024 (9)
Январь 2024 (4)
Декабрь 2023 (5)
Ноябрь 2023 (5)
Октябрь 2023 (1)
Сентябрь 2023 (8)

Апытанне

Полноценное развитие детей - это
Полная семья
Материальное обеспечение
Хорошее питание
Благоприятные условия жизни
Хорошие друзья
Доброжелательные родственники
Другое

Воблака тэгаў

Главное управление Гродненского облисполкома 2022 - Год исторической памяти Свислочский районный ИК Гродненский областной ИРО Благотворительная акция Наши дети Интернет-портал Президента Репсублики Беларусь Детский правовой сайт Безвизовый въезд Свислочь