9-07-2015, 12:23
Экалагічная сцежка – сучасная форма выхавання дзяцей дашкольнага ўзросту.
У сучасным свеце экалагічнае выхаванне стала прыярытэтным напрамкам. Дашкольны ўзрост – самы каштоўны этап у развіцці экалагічнай культуры асобы. У гэтым узросце дзіця пачынае выдзяляць сябе з акружаючага асяроддзя, развіваецца яго эмацыянальна-каштоўнасныя адносіны да акружаючага свету, фарміруюцца асновы маральна-экалагічных пазіцый асобы. Акружаючая нас прырода з’яўляецца заўсёды даступнай, невычэрпнай крыніцай наглядна-пачуццёвага, эстэтычнага, творчага, эмацыянальнага і моўнага развіцця дзяцей. Садзейнічае фарміраванню ў дашкольнікаў добразычлівасці, увагі, чуткасці, назіральнасці і другіх станоўчых якасцей. На працягу некалькіх гадоў адным з напрамкаў работы ДУА «Навадворскі дзіцячы сад» з’яўляецца азнаямленне дзяцей з роднай прыродай, фарміраваннем экалагічнай культуры.
Для найбольш даступнага і нагляднага паказу дзецям аб’ектаў жывой і нежывой прыроды ў сваёй рабоце выкарыстоўваю экалагічную сцежку, якая створана на тэрыторыі дзяцячага сада. Аб’екты нашай экалагічнай сцежкі: “Возера”, “Кветнік”, “Метэастанцыя”, “Птушка года”, “Стадыён”, “Мурашнік”, “Сад”, “Агарод”, “Зона адпачынку”.
Экалагічная сцежка - адна з сучасных форм выхавання і адукацыі дзяцей у экалагічным напрамку. На маршруце сцежкі, які праходзіць праз розныя прыродныя аб’екты, дзеці знаёмяцца з раслінамі і жывёламі, месцамі іх жыхарства, асаблівасцямі прыродных ландшафтаў, участкамі натуральных біяцэнозаў, дзеці і дарослыя пашыраюць свой кругагляд, практыкуюцца ў розных відах экалагічнай дзейнасці. Галоўнае прызначэнне экалагічнай сцежкі для дашкольнікаў не столькі інфармацыйнае, колькі дзейнасна-гульнёвае. Улічваючы асаблівасці ўзросту, а таксама спецыфіку развіваючага асяроддзя, пры арганізацыі работы на экалагічнай сцежцы я выкарыстоўваю розныя формы: экскурсіі, заняткі-вопыты, заняткі-назіранні, экалагічныя гульні, конкурсы, віктарыны, святы. У розны час можна наведваць розныя прыпынкі, нават адзін прыпынак за прагулку. Адны і тыя ж аб’екты можна наведваць многа раз, асабліва ў розныя поры года.
На экалагічнай сцежцы можна арганізаваць разнастайную і цікавую работу. Яна развівае дапытлівую цікавасць дзяцей да свету прыроды. Пад час прагулак дзеці гуляюць, эксперыментуюць, назіраюць, вучацца не толькі глядзець, але і бачыць тое, што іх акружае навокал, расказваць аб сваіх уражаннях, арыентавацца ў часе і прасторы. Аркамя экалагічных уяўленняў у дзяцей развіваецца мова, памяць, мысленне, эстэтычнае пачуццё, уяўленне, увага. А самае глоўнае – выхоўваецца любоў і беражлівыя адносіны да прыроды роднага краю, фарміруюцца навыкі паводзін у прыродзе, веды дзяцей аб значнасці кожнага аб’екта і працы дарослых.
Свае ўяўленні і ўражанні пасля наведвання экалагічнай сцежкі дзеці паказваюць на занятках па музыцы, выяўленчай, тэатралізаванай дзейнасці, рухомых гульнях.
Для найбольш даступнага і нагляднага паказу дзецям аб’ектаў жывой і нежывой прыроды ў сваёй рабоце выкарыстоўваю экалагічную сцежку, якая створана на тэрыторыі дзяцячага сада. Аб’екты нашай экалагічнай сцежкі: “Возера”, “Кветнік”, “Метэастанцыя”, “Птушка года”, “Стадыён”, “Мурашнік”, “Сад”, “Агарод”, “Зона адпачынку”.
Экалагічная сцежка - адна з сучасных форм выхавання і адукацыі дзяцей у экалагічным напрамку. На маршруце сцежкі, які праходзіць праз розныя прыродныя аб’екты, дзеці знаёмяцца з раслінамі і жывёламі, месцамі іх жыхарства, асаблівасцямі прыродных ландшафтаў, участкамі натуральных біяцэнозаў, дзеці і дарослыя пашыраюць свой кругагляд, практыкуюцца ў розных відах экалагічнай дзейнасці. Галоўнае прызначэнне экалагічнай сцежкі для дашкольнікаў не столькі інфармацыйнае, колькі дзейнасна-гульнёвае. Улічваючы асаблівасці ўзросту, а таксама спецыфіку развіваючага асяроддзя, пры арганізацыі работы на экалагічнай сцежцы я выкарыстоўваю розныя формы: экскурсіі, заняткі-вопыты, заняткі-назіранні, экалагічныя гульні, конкурсы, віктарыны, святы. У розны час можна наведваць розныя прыпынкі, нават адзін прыпынак за прагулку. Адны і тыя ж аб’екты можна наведваць многа раз, асабліва ў розныя поры года.
На экалагічнай сцежцы можна арганізаваць разнастайную і цікавую работу. Яна развівае дапытлівую цікавасць дзяцей да свету прыроды. Пад час прагулак дзеці гуляюць, эксперыментуюць, назіраюць, вучацца не толькі глядзець, але і бачыць тое, што іх акружае навокал, расказваць аб сваіх уражаннях, арыентавацца ў часе і прасторы. Аркамя экалагічных уяўленняў у дзяцей развіваецца мова, памяць, мысленне, эстэтычнае пачуццё, уяўленне, увага. А самае глоўнае – выхоўваецца любоў і беражлівыя адносіны да прыроды роднага краю, фарміруюцца навыкі паводзін у прыродзе, веды дзяцей аб значнасці кожнага аб’екта і працы дарослых.
Свае ўяўленні і ўражанні пасля наведвання экалагічнай сцежкі дзеці паказваюць на занятках па музыцы, выяўленчай, тэатралізаванай дзейнасці, рухомых гульнях.
Уважаемый посетитель,
Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.
Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.